15 oktober 2007

Sökord?

Sedan jag installerade besöksräknaren, har jag också kunnat följa statistik på besökare och sökordsträffar på den här bloggen.

Besöken är få, men sökordsträffarna är obefintliga.

Nu ska jag inte förhäva mig här, få någon slags hybris, men hur kommer det sig att det inte finns en enda träff via sökmotorerna?

Kanske är det jag som är ovanlig, som dammsög Internet efter information om barndiabetes och diabetes mellitus typ 1, när S var nydebuterad. Andra föräldrar kanske inte vill läsa om det här ämnet - kanske är det för nära eller för uselt skrivet.

Kanske är det någon inställning som gör att det inte blir några träffar. Eller så är det fel ordval. Borde ju vara lätt åtgärdat - här:
blodsocker, glukos, insulinpenna, mätare, diabetes, diagnos, insulin, blodsockermätare, NovoRapid, Lantus, urinsticka, nålar, mätstickor, blogg, förälder, barn :-)

Kanske borde jag göra en egen sökning, för att se om sidan kommer upp. För om det finns fler därute som fungerar som jag - så vill jag att den här sidan ska vara sökbar och att folk hittar hit. Det hade gett mig lite, lite tröst då, för två år sen. Det ger mig i alla fall lite tröst att skriva av mig här. Och så länge sidan fyller det syftet, så kommer den finnas kvar.

* * *
Nu har jag prövat att göra lite sökningar. Det är inte så konstigt att ingen kommer hit via de vanligaste sökningarna, eftersom nätet är fullt av information från bättre ställen som Vårdguiden och Diabetesförbundet!

Men när jag gjorde ett snävt urval, kom den inte upp heller. Ska göra om inställningarna. Vill ju att folk ska hitta hit, om de vill läsa.

Inga kommentarer: